Podle generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery se vyšetřovatelé snaží zjistit u strojvedoucích, co projetí způsobilo, ti však většinou odmítají vypovídat. „Těžko se dovíme, na co před nehodou myslel, co dělal, jakým způsobem odpočíval před nástupem na směnu. Nikdo si nám vlastně oficiálně nepostěžuje, že byl unavený, přetížený, měl nějaké starosti – pak se špatně stanovují možná doporučení, jak nehodám zabránit. Oficiálně jsou všichni odpočatí a z dokladů dopravců také nic jiného nevyplývá,“ řekl Kučera.
Podle šéfa Drážního úřadu Jiřího Koláře loni problematiku větší nepozornosti strojvedoucích začali řešit přímo s dopravci, od kterých dostali i seznam přijatých opatření a návrhů na zlepšení. V nich nejčastěji převažovala školení. Podle Koláře se situace v druhé polovině roku zlepšila – ještě v červenci zaznamenali 18 projetí, v prosinci jen pět.